• ساعت : ۰۹:۲۹
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۶/۱۰ 
مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ؛ تداوم گرما سبب افزایش مصرف برق شده است/ مردم همراهی خود با تلاشگران برق را ادامه دهند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: با توجه به تشدید گرمای هوا در شهریور ماه و تداوم این موج سراسری گرما، مصرف برق از میزان تولید آن پیشی گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی مهندس طاهر کیامهر ضمن اشاره به ناترازی بین تولید و مصرف برق، عنوان کرد: تابستان امسال افزایش بی رویه گرما و تداوم این روند افزایشی در شهریورماه سبب شد تا مصرف برق از میزان تولید پیشی گرفته و مواردی نیاز به مدیریت اضطراری بار شود. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: پیک بار تابستان هر سال با ورود به شهریورماه و کاهش دمای هوا پایان می یافت این در حالی است که امسال از ابتدای شهریورماه برخلاف پیش بینی‌ها گرمای هوا ادامه یافته و احتمال می رود تا اواسط شهریورماه نیز ادامه داشته باشد. کیامهر همچنین ضمن قدردانی از همراهی مردم استان با برنامه های پیک بار از صبوری و درک بالای مردم استان  تشکر کرد و گفت: از نیمه دوم خردادماه تا 28 مرداد ماه با همراهی و مشارکت مردم مدیریت بار براساس برنامه ریزی و پیش بینی های صورت گرفته انجام شد اما هفته اول شهریور ماه به دلیل گرمای بی سابقه هوا و افزایش بی رویه مصرف برق سبب بروز برخی مشکلات در بخش تولید برق شد که به ناچار جهت جلوگیری از آسیب به تجهیزات تولید برق مدیریت اضطراری بار برای سپری کردن داغترین روزهای تابستان پیش بینی شده است. وی اضافه کرد: ناترازی تولید و مصرف، محدودیت منابع آبی، افزایش بی رویه مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته و فعالیت بی وقفه و مداوم نیروگاه ها طی 3 ماهه اخیر از جمله مواردی است که گذر از روزهای پایانی پیک بار تابستان امسال را برای صنعت برق با سختی روبه رو کرده است . کیامهر تصریح کرد: مردم استان آذربایجان غربی مطمئن باشند که خادمان آن ها در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 24 ساعته بی وقفه و با تمام توان پای کار هستند تا روزهای پایانی تابستان داغ 1403 را کنار هم و با کمترین مشکل سپری کنیم.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0